Top
Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
PULS
Foto: Matthias Friel
Datenschutz
Kontakt
Impressum
Universität Potsdam
Veranstaltungen
Modulbeschreibung
EN
WiSe 2024/25
Anmelden
Node1
Sie sind hier:
Startseite
Foundations in Bilingualism - Einzelansicht
Funktionen:
belegen/abmelden
Veranstaltungsart
Seminar
Veranstaltungsnummer
260311
SWS
2
Semester
SoSe 2015
Einrichtung
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Sprache
englisch
Weitere Links
comment
Belegungsfrist
01.04.2015 - 10.05.2015
Belegung über PULS
Gruppe 1:
Vormerken:
jetzt belegen / abmelden
Tag
Zeit
Rhythmus
Dauer
Raum
Lehrperson
Ausfall-/Ausweichtermine
Max. Teilnehmer/-innen
Seminar
Mi
08:00 bis 10:00
wöchentlich
15.04.2015 bis 22.07.2015
1.19.1.22
Kommentar
Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.
This lecture & seminar is designed to introduce students to social and psychological aspects of individual bilingualism and languages in contact. We will look at the sociolinguistic dimension of bilingualism, dealing with aspects of language choice (Who speaks what language to whom and when?) and bilingual interaction. We will next examine the linguistic dimension of bilingualism, including code-switching, code-mixing, and borrowing. We will then proceed to the individual dimension of bilingualism, discussing issues such as the differences between early and late as well as simultaneous and consecutive acquisition of two languages.
Prerequisites: Successful completion of the course Introduction to Linguistics G1Lin
Literatur
Wei, L. (ed.) 2000. The bilingualism reader. London: Routledge.
Appel, R. & Muysken, P. 1987. Language contact and bilingualism. London: Edward Arnold.
Leistungsnachweis
Final written exam paper/presentation
Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2015 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25
© Copyright HIS
Hochschul-Informations-System eG