Top
Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
PULS
Foto: Matthias Friel
Datenschutz
Kontakt
Impressum
Universität Potsdam
Veranstaltungen
Modulbeschreibung
EN
SoSe 2024
Anmelden
Node2
Uni Homepage
Studium
Zugang zu Moodle
Anmeldungs- und Belegungsfristen
Verifikation von Studienbescheinigungen
Sie sind hier:
Startseite
Foundations in Second Language Acquisition - Einzelansicht
Funktionen:
belegen/abmelden
Veranstaltungsart
Seminar
Veranstaltungsnummer
260311
SWS
2
Semester
SoSe 2015
Einrichtung
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Sprache
englisch
Weitere Links
comment
Belegungsfristen
01.04.2015 - 20.05.2015
Belegung über PULS
01.04.2015 - 10.05.2015
Belegung über PULS
Gruppe 1:
Vormerken:
jetzt belegen / abmelden
Tag
Zeit
Rhythmus
Dauer
Raum
Lehrperson
Ausfall-/Ausweichtermine
Max. Teilnehmer/-innen
Seminar
Do
08:00 bis 10:00
wöchentlich
16.04.2015 bis 23.07.2015
1.19.1.16
Kommentar
Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.
This course aims at introducing participants to fundamental concepts, current research questions and methodologies in the study of Second Language Acquisition (SLA). and will take an interdisciplinary approach. Thus SLA will be considered from linguistic (what is learned), psychological (how is knowledge acquired) and social (in which contexts) perspectives and multiple interactions of these factors will be explored. In these areas, different theories of SLA and the critical reactions to them will be examined.
Literatur
Mitchell, R. & Myles, F. 1998. Second Language Learning Theories. London: Arnold.
Towell, R. & Hawkins, R. 1994. Approaches to Second Language Acquisition. Clevedon: Multilingual Matters.
Sharwood Smith, M. 1994. Second Language Learning: Theoretical Foundations. London: Longman.
De Bot, K. Lowie, W. & Verspoor, M. 2005. Second Language Acquisition. London: Routledge.
Lightbown, P. M. & Spada, N. 2006. How Languages are learned. Oxford: OUP.
Leistungsnachweis
Final written exam presentation/paper
Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2015 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
© Copyright HIS
Hochschul-Informations-System eG