Top
Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
PULS
Foto: Matthias Friel
${lang.datenschutzerklaerung}
Kontakt
Impressum
Universität Potsdam
Veranstaltungen
${lang.Modulbeschreibung}
EN
SoSe 2024
A
nmelden
Node2
Sie sind hier:
Startseite
Errors in Second Language Acquisition - Einzelansicht
Funktionen:
belegen/abmelden
Veranstaltungsart
Seminar
Veranstaltungsnummer
3701
SWS
2
Semester
WiSe 2015/16
Einrichtung
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Sprache
englisch
Weitere Links
comment
Belegungsfrist
01.10.2015 - 20.11.2015
Belegpflicht
Gruppe 1:
vormerken
jetzt belegen / abmelden
Tag
Zeit
Rhythmus
Dauer
Raum
Lehrperson
fällt aus am
Max. Teilnehmer/-innen
Seminar
Mi
10:00 bis 12:00
wöchentlich
14.10.2015 bis 03.02.2016
1.19.1.22
30
Kommentar
Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.
Mistakes are a common feature of the language learner’s (& teacher’s) experience and it used to be a widely held belief that the main problem was to prevent learners from making them.
With the publication of Corder’s article entitled “The Significance of Learner Errors” the conceptualisation of errors began to take on a different role. According to this concept, errors are like red flags which provide evidence of the state of a learner’s knowledge of the L2. They are not to be viewed as a product of imperfect learning or faulty imitation, but as indications of the learner’s attempt to impose regularity on the language s/he is exposed to.
Taking this as our point of departure, we will look at different types of mistakes/errors, evaluate the usefulness of methods of correction and explore the practical implications of recent theorising in this field.
Literatur
tba
Leistungsnachweis
mid-term test presentation or paper
Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
© Copyright HIS
Hochschul-Informations-System eG