Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Englische Sprachkompetenz für Grundschullehrkräfte - Einzelansicht

Veranstaltungsart Übung Veranstaltungsnummer
SWS 4 Semester SoSe 2017
Einrichtung Zessko - Sprachen   Sprache englisch
Weitere Links Kommentar
Belegungsfrist 03.04.2017 - 10.05.2017

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Übung Mo 08:00 bis 10:00 wöchentlich 17.04.2017 bis 24.07.2017  1.19.2.26 Thompson 01.05.2017: Maifeiertag
05.06.2017: Pfingstmontag
20
Einzeltermine anzeigen
Übung Mi 08:00 bis 10:00 wöchentlich 19.04.2017 bis 26.07.2017  1.19.3.16 Thompson   20
  Bemerkung: 1.19.2.26
Gruppe 2:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Übung Mo 10:00 bis 12:00 wöchentlich 17.04.2017 bis 24.07.2017  1.19.3.18 Thompson 01.05.2017: Maifeiertag
05.06.2017: Pfingstmontag
20
Einzeltermine ausblenden
Übung Mi 10:00 bis 12:00 wöchentlich 19.04.2017 bis 26.07.2017  1.19.2.26 Thompson   20
  Bemerkung: 1.19.2.26
Einzeltermine:
  • 19.04.2017
  • 26.04.2017
  • 03.05.2017
  • 10.05.2017
  • 17.05.2017
  • 24.05.2017
  • 31.05.2017
  • 07.06.2017
  • 14.06.2017
  • 21.06.2017
  • 28.06.2017
  • 05.07.2017
  • 12.07.2017
  • 19.07.2017
  • 26.07.2017
Kommentar

Qualifikationsziele: Within the guidelines set out in the Verbindliche curriculare Vorgaben für den Englischunterricht in den Jahrgangsstufen 1 – 6, this module seeks to prepare students to teach English to young learners in primary schools in Brandenburg, leading them towards the ”B2” level of competence (according to the Common European Framework of Reference).

Leistungsnachweis

Modulprüfung; Anmeldung zur Modulprüfung erfolgt über PULS: Evaluation is based on the final exam which will reflect the skills taught in the course. The exam comprises two sections: oral (presentation/pronunciation) and written (listening, grammar, and writing).

Hinweis: Die Anzahl an LP (Leistungspunkten) entspricht der Anzahl an ECTS-Punkten.
Note: The number of LP (Leistungspunkte) equals the number of ECTS points.

Lerninhalte

We will focus on the four key skills: speaking (with a special focus on pronunciation), listening, reading, and writing. A review of the key ”B2” level grammar skills also forms a core part of the course. Course materials and topics have been selected so as to be relevant to future primary teachers. Students will be presenting on a regular basis and also evaluating and presenting a children’s book of their choosing – selected from the Recommended Children’s Books from the Brandenburg Guidelines. These activities will increase the prospective teachers’ familiarity with the literature while introducing them to potential classroom resources and building confidence and vocabulary.

Independent study is an integral component of the course. Students are strongly encouraged to attend the Independent Pronunciation Coaching (your instructor will provide you with information; see also the departmental website.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2024