Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Risk and Resilience in Child Development - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 844721
SWS 2 Semester SoSe 2015
Einrichtung Department Lehrerbildung - Inklusionspädagogik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 01.04.2015 - 10.05.2015

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine ausblenden
Seminar Di 10:00 bis 12:00 wöchentlich 14.04.2015 bis 21.07.2015  2.14.0.38 Prof. Dr. Juang   30
Einzeltermine:
  • 14.04.2015
  • 21.04.2015
  • 28.04.2015
  • 05.05.2015
  • 12.05.2015
  • 19.05.2015
  • 26.05.2015
  • 02.06.2015
  • 09.06.2015
  • 16.06.2015
  • 23.06.2015
  • 30.06.2015
  • 07.07.2015
  • 14.07.2015
  • 21.07.2015
Gruppe 2:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mo 14:00 bis 16:00 wöchentlich 13.04.2015 bis 20.07.2015  2.14.0.38 Prof. Dr. Juang   30
Kommentar

This course will provide an introduction to theories, research, and applied work on risk and resilience among school-aged children. Resilience can be defined as successful adaptation by children who have been exposed to biological and/or environmental risk factors (Werner & Smith, 1992). In other words, some children live, work, and play well despite experiencing difficult or adverse conditions. Using an ecological systems perspective, we will examine individual, family, peer, school, and community factors to understand risk and resilience in children’s academic and social/emotional development.



Literatur

In general two articles (usually one in German and one in English) will be posted to Moodle at least one week before each class.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2015 , Aktuelles Semester: SoSe 2024