Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Foundations in Second Language Acquisition - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 260311
SWS 2 Semester WiSe 2015/16
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 01.10.2015 - 10.11.2015

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine ausblenden
Seminar Do 08:00 bis 10:00 wöchentlich 15.10.2015 bis 04.02.2016  1.19.1.22     40
Einzeltermine:
  • 15.10.2015
  • 22.10.2015
  • 29.10.2015
  • 05.11.2015
  • 12.11.2015
  • 19.11.2015
  • 26.11.2015
  • 03.12.2015
  • 10.12.2015
  • 17.12.2015
  • 07.01.2016
  • 14.01.2016
  • 21.01.2016
  • 28.01.2016
  • 04.02.2016
Kommentar Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

This course aims at introducing participants to fundamental concepts, current research questions and methodologies in the study of Second Language Acquisition (SLA). and will take an interdisciplinary approach. Thus SLA will be considered from linguistic (what is learned), psychological (how is knowledge acquired) and social (in which contexts) perspectives and multiple interactions of these factors will be explored. In these areas, different theories of SLA and the critical reactions to them will be examined.
Prerequisites: BM-Lin
Literatur Most of the assigned readings are to be found in
Mitchell, R. & Myles, F. 1998. Second Language Learning Theories. London: Arnold.
Towell, R. & Hawkins, R. 1994. Approaches to Second Language Acquisition. Clevedon: Multilingual Matters.
Sharwood Smith, M. 1994. Second Language Learning: Theoretical Foundations. London: Longman.
De Bot, K. Lowie, W. & Verspoor, M. 2005. Second Language Acquisition. London: Routledge.
Lightbown, P. M. & Spada, N. 2006. How Languages are learned. Oxford: OUP.
Leistungsnachweis Final test/presentation/paper

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16 , Aktuelles Semester: SoSe 2024