Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Corrective Feedback - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 3701
SWS 2 Semester SoSe 2016
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 01.04.2016 - 20.05.2016

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine ausblenden
Seminar Mi 10:00 bis 12:00 wöchentlich 13.04.2016 bis 20.07.2016  1.09.2.06     30
Einzeltermine:
  • 13.04.2016
  • 20.04.2016
  • 27.04.2016
  • 04.05.2016
  • 11.05.2016
  • 18.05.2016
  • 25.05.2016
  • 01.06.2016
  • 08.06.2016
  • 15.06.2016
  • 22.06.2016
  • 29.06.2016
  • 06.07.2016
  • 13.07.2016
  • 20.07.2016
Kommentar Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

In recent years, the role and effectiveness of corrective feedback in second language acquisition has become a highly controversial issue. Recent research tries not only to focus on its cognitive aspects but to include its social context and the psychological characteristics of individual learners. In this course, we will discuss the different theoretical positions towards the role of feedback both in oral and written production and try to show implications for the teaching/learning of English as a Foreign/Second Language. We will analyse empirical studies that explore the impact of different types of feedback and deal with questions such as whether or not to correct learners’ errors, when and how to do it. Participants will be required to carry out their own empirical studies the results of which will be presented in class or in a paper. A mid-term test will take place after the theoretical introduction.
Literatur Sheen, Y. 2011. Corrective feedback, individual differences and second language learning. Dordrecht et al: Springer.
Leistungsnachweis mid-term test, presentation/paper

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2016 , Aktuelles Semester: SoSe 2024