Top
Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
PULS
Foto: Matthias Friel
Datenschutz
Kontakt
Impressum
Universität Potsdam
Veranstaltungen
Modulbeschreibung
EN
SoSe 2024
Anmelden
Node2
Uni Homepage
Studium
Zugang zu Moodle
Anmeldungs- und Belegungsfristen
Verifikation von Studienbescheinigungen
Sie sind hier:
Startseite
Phonetics and Phonology - Einzelansicht
Funktionen:
belegen/abmelden
Veranstaltungsart
Seminar
Veranstaltungsnummer
260311
SWS
2
Semester
WiSe 2015/16
Einrichtung
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Sprache
englisch
Weitere Links
comment
Belegungsfrist
01.10.2015 - 10.11.2015
Belegung über PULS
Gruppe 1:
Vormerken:
jetzt belegen / abmelden
Tag
Zeit
Rhythmus
Dauer
Raum
Lehrperson
Ausfall-/Ausweichtermine
Max. Teilnehmer/-innen
Seminar
Fr
14:00 bis 16:00
wöchentlich
16.10.2015 bis 05.02.2016
1.19.1.22
40
Kommentar
Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.
How do we as speakers produce or as listeners hear sounds when we communicate with others in English? To understand what physiological (i.e. articulatory and auditory) processes are involved, this course focuses on the study of English sounds. We will also compare phonetic features of British English with American English and examine the similarities/differences of the two sound inventories. This course will be particularly relevant for future English teachers and professionals using English on a daily basis to improve their own (and others’) English pronunciation skills. We will investigate how stress and intonation patterns further shape the phonological system of English.
Prerequisites: Successful completion of the Grund-/Basismodul, depending on your study program
Literatur
tba
Leistungsnachweis
tba
Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16 , Aktuelles Semester: SoSe 2024
© Copyright HIS
Hochschul-Informations-System eG