Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Errors in Second Language Acquisition - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 3701
SWS 2 Semester WiSe 2015/16
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 01.10.2015 - 20.11.2015

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mi 10:00 bis 12:00 wöchentlich 14.10.2015 bis 03.02.2016  1.19.1.22     30
Kommentar Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

Mistakes are a common feature of the language learner’s (& teacher’s) experience and it used to be a widely held belief that the main problem was to prevent learners from making them.
With the publication of Corder’s article entitled “The Significance of Learner Errors” the conceptualisation of errors began to take on a different role. According to this concept, errors are like red flags which provide evidence of the state of a learner’s knowledge of the L2. They are not to be viewed as a product of imperfect learning or faulty imitation, but as indications of the learner’s attempt to impose regularity on the language s/he is exposed to.
Taking this as our point of departure, we will look at different types of mistakes/errors, evaluate the usefulness of methods of correction and explore the practical implications of recent theorising in this field.
Literatur tba
Leistungsnachweis mid-term test presentation or paper

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16 , Aktuelles Semester: SoSe 2024