Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Syntax in the Classroom - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 260311
SWS 2 Semester SoSe 2016
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 01.04.2016 - 10.05.2016

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Fr 14:00 bis 16:00 wöchentlich 15.04.2016 bis 22.07.2016  1.19.1.22     40
Kommentar Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

This course gives an overview of syntax as one of the major areas of linguistic inquiry. Traditional approaches to syntactic structures will serve as a basis for syntactic and interactional linguistic analyses of classroom talk. The analyses will focus on the interactional use of syntactic structures in spoken language, particularly teacher talk, in classroom contexts. Phenomena to be investigated include question formulation, the pursuit of student responses, turn-taking, among others. In the end, a contrastive perspectivewill be taken.
Readings include relevant literature on English Grammar (e.g., Greenbaum & Quirk: 1990, Brinton, 2000), as well as Conversation Analysis , comparing L1 to L2 classrooms.

Prerequisites: Introduction to Synchronic Linguistics Part I, II and III
Literatur tba
Leistungsnachweis tba

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2016 , Aktuelles Semester: SoSe 2024