Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Academic Essay Writing - Einzelansicht

Veranstaltungsart Übung Veranstaltungsnummer 3101
SWS 2 Semester SoSe 2016
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 01.04.2016 - 20.05.2016

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Übung Mo 12:00 bis 14:00 wöchentlich 11.04.2016 bis 18.07.2016  1.09.2.06 Lovan   20
Gruppe 2:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Übung Di 12:00 bis 14:00 wöchentlich 12.04.2016 bis 19.07.2016  1.09.2.06 Dr. Bartels   20
Gruppe 3:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Übung Fr 10:00 bis 12:00 wöchentlich 15.04.2016 bis 22.07.2016  1.09.2.06 Lovan 08.07.2016:  20
Einzeltermine anzeigen
Übung Fr 10:00 bis 12:00 Einzeltermin am 08.07.2016 1.09.1.02 Lovan   20
Kommentar Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

The course is designed to strengthen your critical thinking, your argumentative writing, and your writing style in English – areas that in the judgment of the department faculty most students still need to improve on and which should be transferred to longer university writing assignments. This tutorial is important for the following reasons: 1) you should learn to think better and more profoundly 2) to critically read and engage with arguments made by members of the university for a university audience 3) to communicate complex arguments clearly and concisely to a university audience 4) to do justice to views (and the people who hold them) opposed to your own, engaging them in an authentic dialog 5) to learn academic writing conventions at English-speaking universities 6) to be in a position to transfer what you practice in this tutorial to your longer papers (module papers and M.S. thesis) 7) to write more relevant introductions and conclusions 8) to design your paragraphs better using topic sentences 9) to conceive and plan your papers around an interesting thesis statement and 10) to increase your already advanced proficiency in English by doing challenging tasks with the language.
Literatur course book provided by instructor
Leistungsnachweis 3

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2016 , Aktuelles Semester: SoSe 2024