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Foto: Matthias Friel

Online and Social Media Marketing - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 1101
SWS 4 Semester SoSe 2017
Einrichtung Wirtschaftswissenschaften   Sprache englisch
Belegungsfrist 03.04.2017 - 20.05.2017

Belegung über PULS
Gruppe 1:
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    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
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Vorlesung Do 12:00 bis 14:00 wöchentlich 27.04.2017 bis 27.07.2017  3.06.H08 Prof. Dr. Krasnova  
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Übung Do 14:00 bis 16:00 Einzeltermin am 01.06.2017 3.06.S21    
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Übung Do 14:00 bis 18:00 Einzeltermin am 06.07.2017 3.06.S21    
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Übung Do 14:00 bis 18:00 Einzeltermin am 13.07.2017 3.06.S21    
Literatur

Tuten, T.L., Solomon, M.R. Social Media Marketing. Sage, 2014.

Beverly, M. Thompson, T. The power of real-time social media marketing: How to attract and retain customers and grow the bottom line in the globally connected world. McGraw Hill Professional, 2011.

Voraussetzungen

Interest in Online and Social Media marketing. This class is limited to 30 students, and takes place in English. Project presentations can be held in English or in German.

Leistungsnachweis

Written Exam; Development and Presentation of the Case Study.

Lerninhalte

Course Content


As Internet and Social Media applications permeate all walks of our everyday life, there is a growing interest in understanding how the potential of these applications can be leveraged at the business level. Tapping into this interest, the goal of this course a is to familiarize students with the fundamentals of digital and social media marketing. Covered topics include, but are not limited to:

  • Search Engine Optimization
  • Web-Site Usability
  • Social Media Marketing
  • Content Marketing
  • Video Marketing
  • Psychology of Social Media Users
  • Copywriting
  • Social Media Analytics
  • Gamification
  • Legal Aspects of Online and Social Media Marketing

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2024