Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Teaching Grammar - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester SoSe 2017
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache deutsch
Weitere Links Kommentar
Belegungsfrist 03.04.2017 - 20.05.2017

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mi 08:00 bis 10:00 wöchentlich 19.04.2017 bis 26.07.2017  1.19.0.31 Gnädig  
Kommentar

Grammar has always been a strongly debated topic in language teaching. Even in today’s communicative language classroom with its central goal of developing intercultural communicative competence the teaching of grammar plays an important role; simply because communication without grammar is unfeasible. So the question that will guide us through our seminar is not whether grammar should be taught but which aspects teachers have to take into account when teaching grammar. Therefore we will have a look at current research findings to indentify (new) approaches for grammar teaching that fit the needs of a communicative language classroom. Our seminar will follow a hands-on approach as we will transfer our findings into the planning of an English workshop for eighth-graders. This workshop will be offered on June 13, 2017.



Literatur tba
Leistungsnachweis

3 LP

  • active participation
  • teaching proposal and teaching in one part of the workshop (group work)
  • observation and critical reflection of teaching processes

2 LP

  • active participation
  • supporting preparation of workshops (materials, etc.)
  • observation and critical reflection of teaching processes

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25