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Foto: Matthias Friel

Social Media Research - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 436312
SWS 4 Semester WiSe 2017/18
Einrichtung Wirtschaftswissenschaften   Sprache englisch
Belegungsfrist 04.10.2017 - 20.11.2017

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung/Übung Mo 14:00 bis 18:00 14-täglich 23.10.2017 bis 06.11.2017  3.07.0.39 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Mo 14:00 bis 16:00 Einzeltermin am 30.10.2017 3.06.S21 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Mo 14:00 bis 16:00 Einzeltermin am 13.11.2017 3.06.S17 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Mo 16:00 bis 20:00 wöchentlich 13.11.2017 bis 11.12.2017  3.06.S27 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Mo 16:00 bis 20:00 Einzeltermin am 18.12.2017 3.06.H01 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Mo 14:00 bis 20:00 wöchentlich 08.01.2018 bis 05.02.2018  3.06.S27 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
29.01.2018: 
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Vorlesung/Übung Mo 16:00 bis 18:00 Einzeltermin am 29.01.2018 3.06.S18 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung/Übung Mo 18:00 bis 20:00 Einzeltermin am 29.01.2018 3.06.S27 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
Literatur

Collis J. and Hussez, R. (2009) "Business Research: A Practical Guide for Undergraduate and Postgraduate Students“.

Voraussetzungen

Interest in research methods and Social Media. This class is limited to 36 students. The class will be held in English.

Leistungsnachweis

In-class presentations / homeworks and written exam

Lerninhalte

As the adoption and usage of social applications is on the rise (e.g. Facebook, Airbnb, Twitter, PatientsLikeMe), there is a growing interest in understanding behavior and perceptions of users, as well as the impact of this use on businesses, public sector and society as a whole. Against this background, the goal of this class is to empower students with a set of research approaches and methods that can be used to understand this phenomenon. Among others, course participants will be trained to collect and analyze qualitative and quantitative data that reflects usage patterns and perceptions of users of various social applications. This course may serve as a sound methodological preparation for a master thesis or a seminar at the chair of Business Informatics, esp. Social Media and Data Science.

The class will follow the following schedule:


23.10 14:15 – 15:45 Introductory Lecture (Prof. Hanna Krasnova | Olga Abramova)

30.10 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Prof. Dr.  Hanna Krasnova)
06.11 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Prof. Dr.  Hanna Krasnova)
13.11 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Prof. Dr.  Hanna Krasnova)
20.11 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Prof. Dr.  Hanna Krasnova)
27.11 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Prof. Dr.  Hanna Krasnova)
04.12 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Prof. Dr.  Hanna Krasnova)

11.12 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Olga Abramova)
18.12 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Olga Abramova)
08.01 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Olga Abramova)
15.01 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Olga Abramova)
22.01 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Olga Abramova)
29.01 14.15-17.45 Lecture / Exercise (Olga Abramova)

05.02 14.15 Exam (90 min)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2017/18 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25