Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Corpus-based approaches to African American Vernacular English (AAVE) - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2017/18
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfristen 04.10.2017 - 20.11.2017

Belegung über PULS
04.10.2017 - 10.11.2017

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mi 12:00 bis 14:00 wöchentlich 18.10.2017 bis 07.02.2018  1.09.1.15 Latic 20.12.2017: 
27.12.2017: Akademische Weihnachtsferien
40
Kommentar

Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

Please note: Bosco Li's course "Language, Culture and Society: The Hong Kong Context" will no longer take place. It will be replaced by a course called "Corpus-based approaches to African American Vernacular English (AAVE)" taught by Denisa Latic. If you register for this course in PULS, you will automatically be registered for Ms Latic's course. We apologize for any inconvenience.

 

New course description:

This seminar analyzes features of AAVE by creating an own small-scale corpus. The analysis of this corpus will not only give insights into the use of tense, negation, the copula verb 'be', but also to semantic features such as recurring topics, conceptual metaphors, cultural conceptualizations, and distinctive lexicon inherent in AAVE. Students will be introduced to basic corpus linguistic methods, which are then applied to own research projects in guided research sessions.

Assessment: research project + presentation

Literatur tba

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2017/18 , Aktuelles Semester: SoSe 2024