Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Social Media Research - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 436312
SWS 4 Semester WiSe 2024/25
Einrichtung Wirtschaftswissenschaften   Sprache englisch
Belegungsfrist 01.10.2024 - 10.11.2024    aktuell
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung Di 10:00 bis 12:00 wöchentlich 22.10.2024 bis 04.02.2025  3.06.S26 Prof. Dr. Krasnova 24.12.2024: Akademische Weihnachtsferien
31.12.2024: Akademische Weihnachtsferien
Einzeltermine anzeigen
Übung Di 12:00 bis 14:00 wöchentlich 29.10.2024 bis 04.02.2025  3.06.S26 Dr. Krause 24.12.2024: Akademische Weihnachtsferien
31.12.2024: Akademische Weihnachtsferien
Kommentar

The class starts in the second week of the semester. 

Literatur

All materials will be provided via Moodle.

Voraussetzungen

Interest in research methods and Social Media. This class is limited to 50 students. The class will be held in English.

Leistungsnachweis

In-class assignments and written exam.

Lerninhalte

As the adoption and usage of social applications is on the rise (e.g. Facebook, Airbnb, Twitter, PatientsLikeMe), there is a growing interest in understanding behavior and perceptions of users, as well as the impact of this use on businesses, public sector and society as a whole. Against this background, the goal of this class is to empower students with a set of research approaches and methods that can be used to understand this phenomenon. Among others, course participants will be trained to collect and analyze qualitative and quantitative data that reflects usage patterns and perceptions of users of various social applications. This course may serve as a sound methodological preparation for a master thesis or a seminar at the chair of Business Informatics, esp. Social Media and Society.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Wirtschaftswissenschaften
Master of Science
Wirtschaftsinformatik und Digitale Transformation (Prüfungsversion ab WiSe 2017/18)
Pflichtmodule
MWI130 - Social Media Research  - - - 1 offens Buch
Betriebswirtschaftslehre (Prüfungsversion ab WiSe 2016/17)
Spezialisierung
Wirtschaftsinformatik
MMBBWL620 - Understanding Social Media with Research  - - - 2 offens Buch
Sozialwissenschaften
Master of Arts
Soziologie (Prüfungsversion ab WiSe 2020/21)
Vertiefungsbereich
MWMSOZ10 - Angewandte empirische Sozialforschung  - - - 3 offens Buch
Politikwissenschaft (Prüfungsversion ab WiSe 2016/17)
Wahlbereich I
MWMSOZ10 - Angewandte empirische Sozialforschung  - - - 4 offens Buch