Top
Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
PULS
Foto: Matthias Friel
Datenschutz
Kontakt
Impressum
Universität Potsdam
Veranstaltungen
Modulbeschreibung
EN
WiSe 2024/25
Anmelden
Node3
Sie sind hier:
Startseite
Supporting learners' potentials and talents: complex competence tasks in the EFL classroom - Einzelansicht
Funktionen:
Zur Zeit keine Belegung möglich
Veranstaltungsart
Seminar
Veranstaltungsnummer
SWS
2
Semester
WiSe 2024/25
Einrichtung
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Sprache
englisch
Belegungsfrist
01.10.2024 - 10.11.2024
Gruppe 1:
Vormerken:
Zur Zeit keine Belegung möglich
Tag
Zeit
Rhythmus
Dauer
Raum
Lehrperson
Ausfall-/Ausweichtermine
Max. Teilnehmer/-innen
Seminar
Mi
10:00 bis 12:00
wöchentlich
16.10.2024 bis 05.02.2025
1.09.1.15
Prof. Dr. Freitag-Hild
25.12.2024: 1. Weihnachtstag
01.01.2025: Neujahr
Kommentar
<p><br />Complex competence tasks are well suited to diagnosing and developing individual learners’ potentials and talents in the foreign language classroom. We will discuss different approaches to task-based language learning and then focus on developing complex competence tasks. They are characterised by an orientation towards situations and challenges in the students’ lifeworld, autonomous and cooperative working and learning processes as well as the central role of the outcome. Complex competence tasks aim at developing foreign language discourse ability by activating, integrating and fostering various skills and competences. Students will work in project groups to design their own complex competence task and also learn about ways for diagnosing and fostering learners’ potentials and talents, e.g. through individual support, formal assessment and by evaluating learner texts.</p><p>At the end of the course, students will (be able to) …</p><p>· understand the characteristics of complex competence tasks and explain how and why they can support learners’ individual talents, potentials, and competence development,</p><p>· analyze, evaluate and adapt tasks and activities which take into account different learner needs, and provide suitable scaffolding,</p><p>· design a complex competence task (including choice of topic, competence goals, input, genre, scaffolding, assessment tools),</p><p>· use, adapt and develop task-based tools for diagnosing and assessing learners’ individual talents and potentials.</p><p>Credit requirements: active participation including required readings and/or assignments and continuous work in a project group. Project groups will consist of 2-3 students and design and present a complex competence task at the end of the seminar.</p><p> </p><p><strong style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Helvetica; font-size: 12px; font-style: normal; font-variant-caps: normal; letter-spacing: normal; orphans: auto; text-align: start; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: auto; word-spacing: 0px; -webkit-text-size-adjust: auto; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration: none;">Achtung: Das Seminar richtet sich, anders als auf PULS verzeichnet, nur an Studierende der Sekundarstufe Englisch.</strong></p>
Leistungsnachweis
Teaching proposal
Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde
4
mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Humanwissenschaftliche Fakultät
Department Inklusionspädagogik
Master of Education
Förderpädagogik Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2023/24)
Fach Englisch
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II Englisch
- - - 1
Department Grundschulpädagogik
Master of Education
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2015/16)
ANG_MA_017 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik Englisch für die Grundschule
- - - 2
Philosophische Fakultät
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Master of Education
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2020/21)
Sekundarstufe II
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II
- - - 3
Sekundarstufe I
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II
- - - 4
© Copyright HIS
Hochschul-Informations-System eG