Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Cultural-conceptual approaches to English language teaching - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2024/25
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 01.10.2024 - 10.11.2024   
Gruppe 1:
     Zur Zeit keine Belegung möglich
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Do 12:00 bis 14:00 wöchentlich 17.10.2024 bis 06.02.2025  1.09.1.14 Latic 26.12.2024: 2. Weihnachtstag
02.01.2025: Akademische Weihnachtsferien
20
Gruppe 2:
     Zur Zeit keine Belegung möglich
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Fr 12:00 bis 14:00 wöchentlich 18.10.2024 bis 07.02.2025  1.09.2.06 Latic 27.12.2024: Akademische Weihnachtsferien
03.01.2025: Akademische Weihnachtsferien
20
Kommentar

This seminar is primarily directed at future English teachers

 

The World Englishes framework studies the nativization and acculturation processes of English worldwide. One strand of research therein is concerned with English language teaching (ELT), which receives ever-growing importance with the continued spread of English globally. In the first part of the seminar, participants will be made familiar with the framework of World Englishes and approaches to ELT therein. Additionally, we will discuss what a cultural-conceptual access to ELT is, how it can be conducted and why it can contribute to a positive teacher and learner experience in the English classrooms. In the second part of the seminar, we will apply the gathered cultural-conceptual knowledge and analyze ELT textbooks as used in Germany (or any other country of your choice if the textbooks are available). The goal is to identify potential shortcomings and provide solutions. For the practical part of the seminar, participants will be required to combine their pre-existing didactic knowledge with the material covered in the sessions and design their own syllabus as a practical guide for the future workplace. Students will be required to work in small groups and present their findings on the last day of the seminar. The details of the group work will be discussed in class, once the final number of participants is determined. We will conclude the seminar with an evaluation of the research projects and reflection on your learning experience.    

For research purposes, please bring your electronic devices (pads, notebooks) to class.

Leistungsnachweis

3 ECTS (graded or ungraded depending on student’s mode of registration)


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 9 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Philosophische Fakultät
Institutsübergreifende Studiengänge
Master of Arts
Linguistik im Kontext: Erwerb - Kommunikation - Mehrsprachigkeit (Prüfungsversion ab WiSe 2021/22)
Wahlpflichtbereich Schwerpunkte
Schwerpunkt Einzelsprachen vertieft
ANG_MA_027 - Entwicklung und Variation der englischen Sprache  - - - 1 offens Buch
Schwerpunkt Linguistik vertieft
ANG_MA_027 - Entwicklung und Variation der englischen Sprache  - - - 2 offens Buch
Schwerpunkt Anglistik
ANG_MA_027 - Entwicklung und Variation der englischen Sprache  - - - 3 offens Buch
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Master of Education
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2020/21)
Sekundarstufe II
ANG_MA_012 - Vertiefungsmodul Linguistik  - - - 4 offens Buch
Institut für Romanistik
Master of Arts
Fremdsprachenlinguistik (Prüfungsversion ab SoSe 2011)
Schwerpunkt Englisch
V2Lin - Vertiefungsmodul Text- und Diskurslinguistik  - - - 5
V3Lin - Vertiefungsmodul Sprachwandel/Sprachvariation  - - - 6
Kommunikation-Variation-Mehrsprachigkeit (Prüfungsversion ab WiSe 2012/13)
MSM - Migration, Sprachvariation, Mehrsprachigkeit  - - - 7
SKSW - Sprachkontakt und Sprachwandel  - - - 8
FP - Forschungs- und Projektarbeit  - - - 9