Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Social Media Research - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 436312
SWS 4 Semester WiSe 2018/19
Einrichtung Wirtschaftswissenschaften   Sprache englisch
Belegungsfrist 01.10.2018 - 20.11.2018

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung Mo 14:00 bis 16:00 wöchentlich 22.10.2018 bis 04.02.2019  3.06.S26 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
24.12.2018: Akademische Weihnachtsferien
31.12.2018: Akademische Weihnachtsferien
Einzeltermine anzeigen
Übung Mo 16:00 bis 18:00 wöchentlich 22.10.2018 bis 04.02.2019  3.06.S26 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
24.12.2018: Akademische Weihnachtsferien
31.12.2018: Akademische Weihnachtsferien
Literatur

Collis J. and Hussez, R. (2009) "Business Research: A Practical Guide for Undergraduate and Postgraduate Students“.

Voraussetzungen

Interest in research methods and Social Media. This class is limited to 50 students. The class will be held in English.

Leistungsnachweis

In-class assignments and written exam

Lerninhalte

As the adoption and usage of social applications is on the rise (e.g. Facebook, Airbnb, Twitter, PatientsLikeMe), there is a growing interest in understanding behavior and perceptions of users, as well as the impact of this use on businesses, public sector and society as a whole. Against this background, the goal of this class is to empower students with a set of research approaches and methods that can be used to understand this phenomenon. Among others, course participants will be trained to collect and analyze qualitative and quantitative data that reflects usage patterns and perceptions of users of various social applications. This course may serve as a sound methodological preparation for a master thesis or a seminar at the chair of Business Informatics, esp. Social Media and Data Science.

 

The class will follow the following schedule

Mon 22.10 Introduction (Prof. Hanna Krasnova | Olga Abramova)

Mon 29.10 Qualitative Data Analysis Module (Prof. Hanna Krasnova)

Mon 05.11 Qualitative Data Analysis Module (Prof. Hanna Krasnova)

Mon 12.11 Qualitative Data Analysis Module (Prof. Hanna Krasnova)

Mon 19.11 Qualitative Data Analysis Module (Prof. Hanna Krasnova)

Mon 26.11 Qualitative Data Analysis Module (Prof. Hanna Krasnova)

Mon 03.12 Qualitative Data Analysis Module (Prof. Hanna Krasnova)

Mon 10.12 Data Science Module (Olga Abramova)

Mon 17.12 Data Science Module (Olga Abramova)

Mon 07.01 Data Science Module (Olga Abramova)

Mon 14.01 Data Science Module (Olga Abramova)

Mon 21.01 Data Science Module (Olga Abramova)

Mon 28.01 Data Science Module | Exam Review (Prof. Hanna Krasnova | Olga Abramova)

Mon 04.02 – Exam (90 min)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2018/19 , Aktuelles Semester: SoSe 2024