Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Primary school children learning an additional language - Einzelansicht

Veranstaltungsart Blockveranstaltung Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2023/24
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 02.10.2023 - 15.10.2023

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Blockveranstaltung - 09:00 bis 15:30 Block 04.10.2023 bis 12.10.2023  1.19.1.22 Prof. Dr. Nicholas 06.10.2023: 
09.10.2023: 
11.10.2023: 
Kommentar

Primary school children learning an additional language. The different aspects of learning additional languages are becoming increasingly obvious (Nicholas & Starks, 2014; Nicholas, Pienemann & Lenzing, 2022). Equally, the breadth of resources available to support that learning is rapidly increasing (Roos & Nicholas 2020;
Thorne, Hellermann & Jakonen, 2021). Two of the many challenges faced by teachers of
additional languages relate to understanding how children learn such languages. The first
challenge is choosing a view of language to inform teacher decision-making. The second is understanding how their chosen perspective might align with insights into children’s processes of acquisition (Nicholas & Lightbown, 2008).
In this subject we will look at a number of aspects of additional languages, some that open up possibilities for how learners and learning can differ and others that allow us to see differences between languages (Roos, 2019). We will use these deliberations to clarify and justify participants’ specific choices in views of language and language acquisition. We will then work to elaborate lessons and lesson-sequences that align with those choices so that teacher decision-making can become coherent and consistent.
Assessment will involve the compilation of a language teaching unit that aligns with
nominated principles of language and language acquisition as presented in a class forum involving explanation of the principles and exemplification of how those principles are reflected in the unit.

Bemerkung

Bitte beachten Sie: Dieses Seminar wird Anfang Oktober in vier Blöcken angeboten, und zwar

am Mittwoch, 04.10. und Donnerstag, 5.10. sowie

am Dienstag 10.10. und Donnerstag 12.10.,

jeweils von 9:00 – 15:30.

 

Bei Rückfragen und zur Anmeldung für dieses Seminar kontaktieren Sie bitte Prof. Howard Nicholas (H.Nicholas@latrobe.edu.au).


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24 , Aktuelles Semester: SoSe 2024