Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Identity, Language Learning and Teaching - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester SoSe 2024
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 02.04.2024 - 10.05.2024   
Gruppe 1:
     Zur Zeit keine Belegung möglich
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine ausblenden
Seminar Mo 16:00 bis 18:00 wöchentlich 08.04.2024 bis 15.07.2024  1.19.0.31 Kocaman  
Einzeltermine:
  • 08.04.2024
  • 15.04.2024
  • 22.04.2024
  • 29.04.2024
  • 06.05.2024
  • 13.05.2024
  • 27.05.2024
  • 03.06.2024
  • 10.06.2024
  • 17.06.2024
  • 24.06.2024
  • 01.07.2024
  • 08.07.2024
  • 15.07.2024
Kommentar

This course introduces participants to issues related to identity in the context of English language learning and teaching. It adopts a two-pronged approach to identity. First, it establishes the relevance of identity in language learning (student identity) and second, it helps participants explore their own teacher identity.

Throughout this seminar, participants will gain a critical perspective in language ideologies, language learning theories, culture, as well as various identity categories such as gender, sexuality, class, race and ethnicity. On this basis, they will relate these issues to the English language classroom (e.g., learning materials and classroom practices). Additionally, they will reflect on their own language learning histories, beliefs, and past or current classroom practices based on the theoretical concepts introduced, with the purpose of actively developing their emerging teacher identities.

Please note that this is a reflection, reading and writing-intensive seminar. Participants will be required to meet multiple deadlines and submit written reflections throughout the semester to be able to earn credits.

Leistungsnachweis

Reflection paper (min. 2500 words)


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Philosophische Fakultät
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Master Lehramt
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2013/14)
ANG_MA_011 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in der Sekundarstufe I und II  - - - 1 offens Buch
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2020/21)
Sekundarstufe II
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II  - - - 2 offens Buch
Sekundarstufe I
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II  - - - 3 offens Buch
Humanwissenschaftliche Fakultät
Department Inklusionspädagogik
Master Lehramt
Förderpädagogik Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2023/24)
Fach Englisch
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II Englisch  - - - 4 offens Buch