Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Teaching English in the Heterogeneous Classroom - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester SoSe 2024
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 02.04.2024 - 10.05.2024

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Di 12:00 bis 14:00 wöchentlich 09.04.2024 bis 16.07.2024  1.19.1.22 Dr. Ruhm  
Kommentar

Children enter our classrooms with different experiences, expectations, interests, abilities and learning styles, often coming from various social, cultural and language backgrounds. In the light of inclusive education, increased immigration and multilingualism, teachers are faced with increasingly heterogeneous classrooms. Diagnosing and responding to the learners' individual needs and finding ways to support them in reaching their potential can be a huge (and sometimes overwhelming) challenge for teachers.

In the course we will get to know some of the dimensions of learner heterogeneity and diversity. We will study the theoretical foundations and core principles of differentiated and individualised learning and review existing models of differentiated teaching. Taking a look at examples and teaching material for the primary EFL classroom, we will discuss strategies and methods that help you to differentiate your English lessons. Participants will design and evaluate tasks/activities (e.g. for speaking, writing, listening, reading) for learners with different abilities and needs.

 

Bemerkung

Wichtig: Dieses Seminar richtet sich, anders als auf Puls verzeichnet, nur an Studierende der Primarstufe.

Leistungsnachweis

micro-teaching/project


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2024 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25