Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Online and Social Media Marketing - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 437211
SWS 4 Semester SoSe 2024
Einrichtung Wirtschaftswissenschaften   Sprache englisch
Belegungsfristen 02.04.2024 - 10.05.2024    aktuell
02.04.2024 - 10.05.2024    aktuell
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung/Übung Fr 10:15 bis 13:45 wöchentlich 12.04.2024 bis 26.04.2024  3.06.H07 Prof. Dr. Krasnova  
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung/Übung Fr 10:15 bis 13:45 wöchentlich 03.05.2024 bis 19.07.2024  3.06.S26 Prof. Dr. Krasnova 24.05.2024: 
07.06.2024: 
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung/Übung Fr 10:15 bis 13:45 Einzeltermin am 24.05.2024 3.06.H07 Prof. Dr. Krasnova  
Lerninhalte

Over the last decade, Social Media platforms have evolved from being purely hedonic platforms for private use into potent organizational tools used both internally within an organization as well as externally for communication and collaboration with various stakeholders. Internally, embedding Social Media tools within organizations has been linked to enhanced participation and communication, empowering employees with a voice in organizational matters. Externally, Social Media platforms have triggered unprecedented changes in customer relationship management, turning customers into co-creators of company value. Indeed, with 2.7 billion users on Facebook alone, popular Social Media platforms present companies with unique opportunities to connect with their customers, hear their voices, and engage with them on a more personal level. Considering this potential for value, businesses increasingly view social media as a key strategic enabler. Reflecting these developments, the goal of this course is to familiarize students with the fundamentals of Social Media management.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 6 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Wirtschaftswissenschaften
Master of Science
Wirtschaftsinformatik und Digitale Transformation (Prüfungsversion ab WiSe 2017/18)
Wahlpflichtmodule
Wirtschaftsinformatik
MWI351 - Advanced Studies on Online and Social Media Marketing  - - - 1 offens Buch
MWI350 - Online and Social Media Marketing  - - - 2 offens Buch
Betriebswirtschaftslehre (Prüfungsversion ab WiSe 2016/17)
Ergänzungsbereich
MEBBWL210 - Interdisziplinäre Studien  - - - 3 offens Buch
Bachelor of Science
Wirtschaftsinformatik (Prüfungsversion ab WiSe 2015/16)
Wirtschaftsinformatik
BVMWI100 - Vertiefung Wirtschaftsinformatik I  - - - 4 offens Buch
BVMWI200 - Vertiefung Wirtschaftsinformatik II  - - - 5 offens Buch
Spezialisierung
BVMWI300 - Vertiefung Wirtschaftsinformatik III  - - - 6 offens Buch