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Foto: Matthias Friel

Social Media Research - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 436312
SWS 4 Semester WiSe 2022/23
Einrichtung Wirtschaftswissenschaften   Sprache englisch
Belegungsfrist 04.10.2022 - 10.11.2022

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung/Übung Di 10:00 bis 14:00 wöchentlich 25.10.2022 bis 06.12.2022  3.06.H02 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Di 10:00 bis 14:00 Einzeltermin am 24.01.2023 3.01.H09 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Di 10:00 bis 12:00 Einzeltermin am 31.01.2023 3.06.H02 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
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Vorlesung/Übung Di 12:00 bis 14:00 Einzeltermin am 31.01.2023 3.06.H05 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
Einzeltermine:
  • 31.01.2023
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Vorlesung/Übung Di 10:00 bis 14:00 Einzeltermin am 07.02.2023 3.06.H02 Abramova ,
Prof. Dr. Krasnova
 
Kommentar

The first class will take place on 25.10.2022.
Please self-enrol in Moodle https://moodle2.uni-potsdam.de/course/view.php?id=35081
Key smrws2022

Materials for the first session will be available on 24.10.2022 at 16:00.

Literatur

All materials will be provided via Moodle.

Voraussetzungen

Interest in research methods and Social Media. This class is limited to 50 students. The class will be held in English.

Leistungsnachweis

In-class assignments and written exam.

Lerninhalte

As the adoption and usage of social applications is on the rise (e.g. Facebook, Airbnb, Twitter, PatientsLikeMe), there is a growing interest in understanding behavior and perceptions of users, as well as the impact of this use on businesses, public sector and society as a whole. Against this background, the goal of this class is to empower students with a set of research approaches and methods that can be used to understand this phenomenon. Among others, course participants will be trained to collect and analyze qualitative and quantitative data that reflects usage patterns and perceptions of users of various social applications. This course may serve as a sound methodological preparation for a master thesis or a seminar at the chair of Business Informatics, esp. Social Media and Society.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2022/23 , Aktuelles Semester: SoSe 2024