Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Language change in Present-Day English - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester SoSe 2023
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfristen 03.04.2023 - 10.05.2023

Belegung über PULS
03.04.2023 - 10.05.2023

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mi 08:00 bis 10:00 wöchentlich 19.04.2023 bis 26.07.2023  1.19.1.16 Dr. Lehmann  
Gruppe 2:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Di 16:00 bis 18:00 wöchentlich 18.04.2023 bis 25.07.2023  1.19.0.31 Dr. Lehmann  
Kommentar

Grammar books and dictionaries describe the inventory of words and syntactic patterns that exist at a certain point in time in a given language. However, languages inevitably change over time, and so earlier descriptions may become obsolete. The important point to realize about language change is that it is observable both over the course of hundreds of years but also as it is happening in Present-Day English (PDE). This course focuses on recent and currently ongoing changes of grammatical patterns observable in the everyday language use of native speakers of English. We will examine the development of a range of emerging patterns in Present-Day English and discuss the possible motivations underlying these ongoing changes as well as their implications for language learning and teaching.

Leistungsnachweis

Prüfungsleistung (benotet): Research-based term paper (3500w)

Prüfungsnebenleistung (unbenotet): Portfolio


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023 , Aktuelles Semester: SoSe 2024