Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Social Media Research - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 436312
SWS 4 Semester WiSe 2023/24
Einrichtung Wirtschaftswissenschaften   Sprache englisch
Belegungsfrist 02.10.2023 - 10.11.2023   
Gruppe 1:
     Zur Zeit keine Belegung möglich
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung Di 10:00 bis 12:00 wöchentlich 17.10.2023 bis 06.02.2024  3.06.H08 Prof. Dr. Krasnova 26.12.2023: 2. Weihnachtstag
02.01.2024: Akademische Weihnachtsferien
Einzeltermine anzeigen
Übung Di 12:00 bis 14:00 wöchentlich 17.10.2023 bis 06.02.2024  3.06.S25 Dr. Krause 26.12.2023: 2. Weihnachtstag
02.01.2024: Akademische Weihnachtsferien
Kommentar

The class starts in the second week of the semester. The first session will take place on the 24th of October.

Literatur

All materials will be provided via Moodle.

Voraussetzungen

Interest in research methods and Social Media. This class is limited to 50 students. The class will be held in English.

Leistungsnachweis

In-class assignments and written exam.

Lerninhalte

As the adoption and usage of social applications is on the rise (e.g. Facebook, Airbnb, Twitter, PatientsLikeMe), there is a growing interest in understanding behavior and perceptions of users, as well as the impact of this use on businesses, public sector and society as a whole. Against this background, the goal of this class is to empower students with a set of research approaches and methods that can be used to understand this phenomenon. Among others, course participants will be trained to collect and analyze qualitative and quantitative data that reflects usage patterns and perceptions of users of various social applications. This course may serve as a sound methodological preparation for a master thesis or a seminar at the chair of Business Informatics, esp. Social Media and Society.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 5 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2023/24 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät
Sozialwissenschaften
Master of Arts
Soziologie (Prüfungsversion ab WiSe 2014/15)
Wahlpflichtmodule
MWMSOZ10 - Angewandte empirische Sozialforschung  - - - 1 offens Buch
Politikwissenschaft (Prüfungsversion ab WiSe 2016/17)
Wahlbereich I
MWMSOZ10 - Angewandte empirische Sozialforschung  - - - 2 offens Buch
Soziologie (Prüfungsversion ab WiSe 2020/21)
Vertiefungsbereich
MWMSOZ10 - Angewandte empirische Sozialforschung  - - - 3 offens Buch
Wirtschaftswissenschaften
Master of Science
Betriebswirtschaftslehre (Prüfungsversion ab WiSe 2016/17)
Spezialisierung
Wirtschaftsinformatik
MMBBWL620 - Understanding Social Media with Research  - - - 4 offens Buch
Wirtschaftsinformatik und Digitale Transformation (Prüfungsversion ab WiSe 2017/18)
Pflichtmodule
MWI130 - Social Media Research  - - - 5 offens Buch