Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Inclusive English Language Teaching - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2024/25
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 01.10.2024 - 10.11.2024    aktuell
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mo 10:00 bis 12:00 wöchentlich 14.10.2024 bis 03.02.2025  1.09.1.15 Dr. phil. Delius 23.12.2024: Akademische Weihnachtsferien
30.12.2024: Akademische Weihnachtsferien
Kommentar

*** Please note: Contrary to what is stated on PULS, the seminar is only aimed at secondary level English students. // Achtung: Das Seminar richtet sich, anders als auf PULS verzeichnet, nur an Studierende der Sekundarstufe Englisch. ***


The English as a Foreign Language (EFL) classroom is increasingly characterized by diversity, incorporating students from a wide range of linguistic, socio-cultural, and educational backgrounds, along with those who have special educational needs. This diversity results in a vibrant learning environment where students are supposed to engage inclusively side by side in mainstream educational settings. Consequently, EFL teachers must be adept at catering to the varied individual needs of their students.

This seminar offers a comprehensive introduction to the wide concept of inclusion and its practical applications within the EFL context. We will explore the theoretical foundations of inclusion, emphasizing its significance in fostering a supportive and effective learning atmosphere. Participants will be equipped with essential knowledge and skills to create and sustain an inclusive language learning environment which embraces and celebrates diversity. They will engage in discussions, case studies, and practical workshops designed to provide actionable strategies for managing diverse classrooms effectively including aspects of diagnosis and assessment. Ultimately, participants will get the chance to develop their own micro-teaching units for the EFL classroom which will be discussed within the seminar.

 

Literatur


Texts will be provided at the beginning of the semester via Moodle.

Leistungsnachweis

Presentation


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Humanwissenschaftliche Fakultät
Department Inklusionspädagogik
Master of Education
Förderpädagogik Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2023/24)
Fach Englisch
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II Englisch  - - - 1 offens Buch
Department Grundschulpädagogik
Master of Education
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2015/16)
ANG_MA_017 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik Englisch für die Grundschule  - - - 2 offens Buch
Philosophische Fakultät
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Master of Education
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2020/21)
Sekundarstufe II
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II  - - - 3 offens Buch
Sekundarstufe I
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II  - - - 4 offens Buch