Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Supporting learners' potentials and talents: complex competence tasks in the EFL classroom - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2024/25
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 01.10.2024 - 10.11.2024    aktuell
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mi 10:00 bis 12:00 wöchentlich 16.10.2024 bis 05.02.2025  1.09.1.15 Prof. Dr. Freitag-Hild 25.12.2024: 1. Weihnachtstag
01.01.2025: Neujahr
Kommentar


Complex competence tasks are well suited to diagnosing and developing individual learners’ potentials and talents in the foreign language classroom. We will discuss different approaches to task-based language learning and then focus on developing complex competence tasks. They are characterised by an orientation towards situations and challenges in the students’ lifeworld, autonomous and cooperative working and learning processes as well as the central role of the outcome. Complex competence tasks aim at developing foreign language discourse ability by activating, integrating and fostering various skills and competences. Students will work in project groups to design their own complex competence task and also learn about ways for diagnosing and fostering learners’ potentials and talents, e.g. through individual support, formal assessment and by evaluating learner texts.

At the end of the course, students will (be able to) …

· understand the characteristics of complex competence tasks and explain how and why they can support learners’ individual talents, potentials, and competence development,

· analyze, evaluate and adapt tasks and activities which take into account different learner needs, and provide suitable scaffolding,

· design a complex competence task (including choice of topic, competence goals, input, genre, scaffolding, assessment tools),

· use, adapt and develop task-based tools for diagnosing and assessing learners’ individual talents and potentials.

Credit requirements: active participation including required readings and/or assignments and continuous work in a project group. Project groups will consist of 2-3 students and design and present a complex competence task at the end of the seminar.

Leistungsnachweis

Teaching proposal


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Humanwissenschaftliche Fakultät
Department Inklusionspädagogik
Master of Education
Förderpädagogik Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2023/24)
Fach Englisch
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II Englisch  - - - 1 offens Buch
Department Grundschulpädagogik
Master of Education
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2015/16)
ANG_MA_017 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik Englisch für die Grundschule  - - - 2 offens Buch
Philosophische Fakultät
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Master of Education
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2020/21)
Sekundarstufe II
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II  - - - 3 offens Buch
Sekundarstufe I
ANG_MA_024 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in den Sekundarstufen I und II  - - - 4 offens Buch