Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Teaching to Diverse Classrooms - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung Veranstaltungsnummer 841422
SWS 2 Semester SoSe 2017
Einrichtung Department Lehrerbildung - Inklusionspädagogik   Sprache englisch
Belegungsfrist 03.04.2017 - 20.05.2017

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Vorlesung Mi 14:00 bis 16:00 wöchentlich 19.04.2017 bis 26.07.2017  2.31.0.18 Prof. Dr. Juang   42
Kommentar

This course will be team taught. Weeks 1 through 7 will be taught by Ursula Moffitt and weeks 8 through 15 by Miriam Schwarzenthal.

Lerninhalte

From an inclusion perspective, all children have a right to quality education. When children do not have the same access to quality education, this can be viewed as educational inequity. In the classroom, migration is an increasing source of diversity, in conjunction with cultural change. In this class we will learn about theories, research, and applied work addressing the challenges and benefits in teaching to diverse classrooms. One goal of the class is to provide a theoretical and empirically based foundation for understanding culture, diversity, and equity, particularly in the school context. The course will focus on the German context while drawing on international research and examples.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2024