Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Introduction to Second Language Acquisition/Learning - Einzelansicht

Veranstaltungsart Blockveranstaltung Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester SoSe 2018
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 03.04.2018 - 20.05.2018

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Blockveranstaltung Fr 14:00 bis 16:00 wöchentlich 13.04.2018 bis 01.06.2018  1.19.1.22 Mendes de Oliveira  
Einzeltermine anzeigen
Blockveranstaltung Fr 16:00 bis 18:00 wöchentlich 13.04.2018 bis 25.05.2018  1.19.1.22 Mendes de Oliveira  
Kommentar

Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

Learning about how pupils/students acquire/learn English is essential for (future) English instructors. We will start this course by exploring the origins of second language acquisition theory and research and will continue by looking at subsequent developments in the area. Cognitive, linguistic, and sociocultural approaches to SLA will be explored. We will also look at how SLA research translates into teaching strategies, and theory will be followed by practical classroom activities. After this introductory part, students are required to work on a presentation comprised of: 1) a short demonstration lesson, and 2) a discussion of how a specific SLA theory underlies the chosen activity(ies) in the demonstration lesson.

Schedule:

 

13.04 - 14:00-17:30

20.04 - 14:00-17:30

27.04 - 14:00-17:30

04.05 - 14:00-17:00

11.05 - 14:00-17:00

18.05 - 14:00-17:00

25.05 - 14:00-17:00

Literatur Basic references:

Block, D. (2003). The Social Turn in Second Language Acquisition. Georgetown University Press, 3240 Prospect Street, NW, Washington, DC 20007.

Firth, A., & Wagner, J. (1997). On discourse, communication, and (some) fundamental concepts in SLA research. The modern language journal, 81(3), 285-300.

Lightbown, P., & Spada, N. (2006). How Languages are Learned (Oxford Handbooks for Language Teachers).

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2018 , Aktuelles Semester: SoSe 2024