Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Current Approaches to Teaching Culture and Climate Change in ELT - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2020/21
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Weitere Links comment
Belegungsfrist 19.10.2020 - 30.11.2020

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mo 16:00 bis 18:00 wöchentlich 02.11.2020 bis 08.02.2021  Online.Veranstaltung Heidt 21.12.2020: Akademische Weihnachtsferien
28.12.2020: Akademische Weihnachtsferien
30
Kommentar Please follow the "comment" link above for more information on comments, course readings, course requirements and grading.

UNESCO (2012), KMK (2016) and a growing number of researchers in TEFL have put forward the idea of ‘education for sustainable development’, arguing that future generations require “more integrative, problem-based and exploratory forms of learning” (UNESCO, 2012, p. 5) so as to tackle global issues such as climate change. In this context, climate change is not merely seen as a problem to be solved by engineering sciences, but is as an issue underpinned by different and often conflicting subjective and collective beliefs, values, and attitudes about the future world and ways of living in that world. Particularly English language teaching can offer a space for engaging with the pressing issue of climate change by drawing on global & intercultural citizenship education (Byram, 2008), symbolic competence (Kramsch, 2006), and ecological approach to language learning (van Lier, 2002).
Literatur tba
Leistungsnachweis teaching proposal

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: SoSe 2024