Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Systems biology in drug development - Einzelansicht

Veranstaltungsart Vorlesung/Übung Veranstaltungsnummer 17041
SWS 3 Semester WiSe 2021/22
Einrichtung Institut für Mathematik   Sprache englisch
Belegungsfrist 01.10.2021 - 10.11.2021

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Vorlesung -  bis  Block am   Prof. Dr. Huisinga  
Übung -  bis  Block am   Dr. Hartung  
Kurzkommentar

This course is part of the module curriculum of the graduate research training program PharMetrX: Pharmacometrics & Computational Disease Modelling. It will take place as a one-week block course around September/October. For details, please see https://www.pharmetrx.de and contact the chair Prof. Wilhelm Huisinga.

Kommentar

The course will be tought in a blended format, with self-lerning theoretical parts, Q&A sessions/discussion and hands-on exercises. All relevant course material is provided on Moodle.

Literatur

A list of references is provided via Moodle.

Bemerkung

There is a Moodle page for this course (--> LINK). All further information (slidecasts, PDF of slides, Zoom dial-in details, hands-on exercises etc) will be provided on the Moodle page.

Voraussetzungen

PharMetrX A1-A3 modules "Introduction to pharmacokinetics and pharmacodynamics", "Introduction to physiologically based pharmacokinetics" and "Introduction to population analysis".

Lerninhalte

Theory of deterministic and stochastic biochemical reaction networks, integration of systems biology models into PK models, HIV disease modelling, network motifs anlaysis

Zielgruppe

MSc and PhD in applied mathematics, bioinformatics, systems biology and pharmacy.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2021/22 , Aktuelles Semester: WiSe 2022/23