Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Inclusive English Language Teaching: Diagnosing and Fostering Literacy Skills - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester SoSe 2022
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 01.04.2022 - 10.05.2022

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mo 16:00 bis 18:00 wöchentlich 25.04.2022 bis 25.07.2022  1.19.1.22 Heidt 06.06.2022: Pfingstmontag 25
Kommentar

In this seminar, we will engage with different aspects of inclusive English language teaching from a theoretical and practical perspective. While the theoretical part explores readings and discussions on the broad notion of inclusion (weiter Inklusionsbegriff), the practical part includes an application of this knowledge in the context of a school project, where the students of the present seminar will (co-)teach 10th and 11th graders on the topic of "Exploring Issues of Racism in American Culture and History". In the seminar, we will jointly prepare, self-design, discuss, and evaluate teaching lessons for the planned teaching project. The aim of this seminar is to gain theoretical and practical knowledge on the topic of inclusion and to develop a wide range of teaching materials that you can (re-)use in your future teaching.

The school project will take place in a secondary school (Gymnasium), located in Berlin on three days in total and is obligatory for successful participation

 

 

ACHTUNG: Das Seminar richtet sich anders als auf Puls verzeichnet nur an Studierende der Sekundarstufe Englisch.

Leistungsnachweis

active participation in the seminar and the school project, reflective journals


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2022 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25