Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Foreign Languages for Everyone: Inclusive English Language Teaching and Learning at Primary School Level - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2022/23
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 04.10.2022 - 10.11.2022

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Di 10:00 bis 12:00 wöchentlich 18.10.2022 bis 07.02.2023  1.19.0.31 Dr. Jakisch 20.12.2022: Akademische Weihnachtsferien
27.12.2022: Akademische Weihnachtsferien
Kommentar

Hinweis: Diese Lehrveranstaltung wird von Dr. Jenny Jakisch durchgeführt. Termin der ersten Sitzung: 25.10.22

 

Since the ratification of the UN-Convention on the Rights of Persons with Disabilities (2009), special needs schools are successfully closing. This means that highly heterogeneous students learn inclusively side-by-side in mainstream schools and that EFL teachers have to be able to cater for learners with different individual needs.

Following a broad understanding of inclusion, this seminar will provide an introduction into the theoretical concept of inclusion and its practical implications for the primary EFL classroom. Participants will learn about the challenges of inclusive teaching as well as strategies and measures they can apply in order to make inclusive language learning possible.

Please note: Once you have signed up and been admitted on PULS you will receive an email to let you know how to access the Moodle course. If you can not (yet) access Moodle and would like to attend this course, please send an email to the instructor. 

 

Leistungsnachweis

active participation and presentation / development of teaching material + reflective essay


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2022/23 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25