Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Differentiation in the EFL Primary Classroom - Einzelansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit keine Belegung möglich
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester WiSe 2022/23
Einrichtung Institut für Anglistik und Amerikanistik   Sprache englisch
Belegungsfrist 04.10.2022 - 10.11.2022   
Gruppe 1:
     Zur Zeit keine Belegung möglich
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Di 12:00 bis 14:00 wöchentlich 18.10.2022 bis 07.02.2023  1.19.1.16 Dr. Ruhm 20.12.2022: Akademische Weihnachtsferien
27.12.2022: Akademische Weihnachtsferien
20
Kommentar

Children enter our classrooms with different experiences, expectations, interests, abilities and learning styles, often coming from various social, cultural and language backgrounds. In the light of inclusive education, increased immigration and multilingualism, teachers are faced with increasingly heterogeneous classrooms. Diagnosing and responding to the learners' individual needs and finding ways to support them in reaching their potential can be a huge (and sometimes overwhelming) challenge for teachers. 

In this course we will get to know some of the dimensions of learner heterogeneity and diversity in the classroom. We will study the theoretical foundations and core principles of differentiated and individualised learning and review existing models of differentiated teaching. Taking a look at concrete examples and teaching material for the primary EFL classroom, we will discuss strategies and methods that help you to differentiate your English lessons. Participlants will design and evaluate tasks/activities (e.g. for speaking, writing, reading, listening) for learners with different abilities and needs.  

Please note: Once you have signed up and been admitted on PULS, you will receive an email to let you know how to access the Moodle course. If you can not (yet) access PULS and are interested in taking this course, please send me an email. 

Achtung: Das Seminar richtet sich, anders als auf PULS verzeichnet, nur an Studierende der Primarstufe Englisch.

Leistungsnachweis

presentation/project


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2022/23 gefunden:
Vorlesungsverzeichnis
Humanwissenschaftliche Fakultät
Department Grundschulpädagogik
Master Lehramt
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2015/16)
ANG_MA_017 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik Englisch für die Grundschule  - - - 1 offens Buch
Philosophische Fakultät
Institut für Anglistik und Amerikanistik
Master Lehramt
Englisch (Prüfungsversion ab WiSe 2013/14)
ANG_MA_011 - Vertiefungsmodul Fachdidaktik in der Sekundarstufe I und II  - - - 2 offens Buch