Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 

Foto: Matthias Friel

Contemporary Issues in Hebrew Language Pedagogy - Einzelansicht

Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer
SWS 2 Semester SoSe 2024
Einrichtung Institut für Jüdische Theologie   Sprache englisch
Belegungsfrist 02.04.2024 - 10.05.2024

Belegung über PULS
Gruppe 1:
     jetzt belegen / abmelden
    Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson Ausfall-/Ausweichtermine Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
Seminar Mo 14:00 bis 16:00 wöchentlich 08.04.2024 bis 15.07.2024  1.15.0.08 Gaulan  
Kommentar

This course deals with the history of Hebrew language pedagogy within the Zionist project and investigates contemporary challenges and shifts in the field. Through three case studies focusing on Hebrew learners from former USSR countries, Arab and Palestinian learners, and African asylum seekers, we will analyze the connections between ideology and language pedagogy.

By the end of the course, students will be familiar with various sociological phenomena in Israel within the context of Hebrew language instruction and acquire the ability to identify manifestations of ideology in language curriculum.

Leistungsnachweis

Active participation, weekly reading and a final paper.

Lerninhalte

By the end of the course, students will be familiar with various sociological phenomena in Israel within the context of Hebrew language instruction and acquire the ability to identify manifestations of ideology in language curriculum.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2024 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25